کابینت های گلاس

مزایا و معایب کابینت های گلاس ال

مزایا و معایب کابینت های گلاس ال

مزایا و معایب کابینت های گلاس ال

کابینت‌ها در طبقه بندی ملزومات خیلی ضروری آشپزخانه قرار می گیرند. این وسیله مهم و کاربردی علاوه ‌بر این‌که باعث زیباتر شدن آشپزخانه می‌شود حجم زیادی از ظروف را در خود جای می دهد.

در طراحی های دکوراسیون داخلی، مدل های متنوعی کابینت با نام های مختلف وجود دارد. مقاله حاضر برای بررسی مزایا و معایب کابینت های گلاس ال نوشته می شود.

کابینت های گلاس ال

زمانی‌که معماری آشپزخانه طرح ال باشد از کابینت های گلاس ال استفاده می‌شود. این کابینت‌ها از جنس هایگلاس بوده و دارای سطحی براق و روشن می‌باشند.

با توجه به براقیت قابل‌توجه کابینت های گلاس از آن‌ها برای انعکاس‌دهنده نور بیشتر در آشپزخانه نیز استفاده می‌شود. این کابینت‌ها ازنظر رنگ‌بندی دارای گوناگونی هستند.

بنابراین زمانی‌که آشپزخانه شما طرح ال باشد و این حق انتخاب را دارید که از میان کابینت های گلاس کابینتی را انتخاب کنید که با رنگ سنگ آشپزخانه شما مطابقت ویژه‌ای دارد.

کابینت های گلاس ال سفید طلایی

در جهان امروز با توجه به این‌که علاقه مردم به سمت داشتن اشیاء کریستالی رفته و کابینت های های گلاس نیز به گونه ای هستند که شیشه‌ای و کریستالی به‌نظر می‌آیند.

انتخاب هایگلاس برای ساخت کابینت به‌عنوان یک ماده اولیه بسیار معروف در دنیا مطرح است. روکش‌هایی که برای کابینت های گلاس استفاده می‌شود روکش های پلاستیکی هستند.

این پلاستیک‌ها به‌گونه‌ای هستند که در دید مخاطب این کابینت یک کابینتی شیشه‌ای به چشم می‌آیند. کسانی که دارای آشپزخانه ال هستند و تمایل دارند که از کابینت های گلاس استفاده کنند ولی به دنبال نوع براق و شیشه ای آن نیستند می توانند کابینت های گلاس با لایه رویی مات را انتخاب کنند.

مزابا کابینت های گلاس ال

مزایا و معایب کابینت های گلاس ال – مزایا

در بحث مزایا و معایب کابینت های گلاس ال ابتدا به بررسی مزایا می پردازیم.

با انتخاب کابینت های گلاس برای آشپزخانه می‌توانید به مزایای زیر دسترسی پیدا کنید:

انعکاس‌دهنده عالی نور در فضای آشپزخانه
در آشپزخانه‌های ال عموماً در زاویه ال یک سایه‌ای وجود دارد. کاربرد کابینت های گلاس برای آشپزخانه ال می‌تواند باعث شود که نور بیشتری در محیط آشپزخانه جلوه‌گر شود.

این نور بیشتر نیز از روکش های براق و مسطح کابینت های گلاس به وجود می‌آید.
بنابراین زمانی‌که یک پنجره از ساختمان باز باشد یا این‌که لامپ آشپزخانه روشن باشد انعکاسی از نور لامپ یا نور خورشید به سطح کابینت های گلاس برخورد کرده و یک منبع نور تشکیل می‌شود.

زیبا تر کردن محیط آشپزخانه
کابینت های گلاس، کابینت های ساده ای هستند. همین سادگی خود باعث افزایش زیبایی این ای نوع کابینت شده‌ است.
علاوه‌بر این شفافیت و جلای این کابینت ها خود عامل مهم در زیباتر بودن آن‌ها به حساب می‌آید.

نرخ کابینت های گلاس
مزیت دیگر نرخ کابینت های گلاس است. با توجه به این‌که در دنیای کابینت، تنوعات مختلفی وجود دارد.

برخی از جنس‌های کابینت عموماً از لحاظ قیمتی، قیمت‌های گزافی دارند ولی کابینت های گلاس با توجه به زیبایی و مدرن بودن می توان آن ها را با نرخی مناسب تهیه کرد.

نرخ کابینت های گلاس

 

محو بودن خطوط بر روی آن
مزایای دیگر عدم نشان‌دادن خط و خطوط بر روی کابینت است. زمانی‌که کابینت‌های شما سفیدرنگ است و براثر عوامل متعدد، خط یا خطوطی بر روی آن‌ها به‌وجودآمده با توجه رنگ سفید این نوع کابینت عموماً خط و خطوط به صورت واضح به چشم نخواهند آمد.
البته این مورد برای کابینت های مات مطرح نیست و در کابینت های مات هرگونه خطوط ریز قابل‌ مشاهده است.

تمیز کردن راحت
تمیز کردن راحت این کابینت‌ها مزیتی دیگر است. با توجه به این‌که کابینت‌ها در فضای آشپزخانه قرار می‌گیرند و آشپزخانه نیز منبع چربی‌ها و مواد غیر هست.
ممکن است که درصد کثیف شدن کابینت ها افزایش پیدا کند.

بنابراین باید از کابینتی در آشپزخانه استفاده شود که تمیز کردن آن به‌راحتی صورت گیرد؛ زیرا اگر جنس یک کابینت به‌گونه‌ای باشد که نتوان آن را به ‌راحتی تمیز کرد لکه‌های چربی های موجود بر روی بدنه کابینت تبدیل به لکه می شوند و لک‌ها هم بیشتر به چشم می‌آیند و هم این ‌که خیلی دیر تر تمیز می‌شوند.

آرتا کابین

برای دریافت مشاوره و درخواست دمو روی دکمه ی زیر کلیک کنید.

آرتا کابین

برای دریافت مشاوره و درخواست دمو روی دکمه ی زیر کلیک کنید.

یکی از دغدغه ای که اکثر خانم‌های خانه‌دار با آن مواجه هستند پاک کردن کابینت‌های آشپزخانه است. کابینت‌ های گلاس در آشپزخانه ال می‌توانند برای خانم خانه‌دار تمیز کردن راحتی را در پی داشته باشد.

زیرا این کابینت ها، سطح صافی داشته و به‌راحتی می توان، خاک یا هر آلودگی دیگری که بر آن قرار گرفته را با یک پارچه مرطوب تمیز کرد.

تنوع رنگ های کابین های گلاس

با توجه به این‌که رنگ‌ها تأثیر زیادی در دکور آشپزخانه و در کل دکور منزل دارند و هر رنگ نیز مزیت خود را دارد براساس مدل آشپزخانه کاربر می‌تواند رنگ دلخواه خود را برای کابینت، انتخاب کند.

به‌طور مثال زمانی‌که یک کاربر دارای آشپزخانه ای با فضای کوچک بوده و این فضای کوچک آشپزخانه نیز به شکل ال طراحی‌شده باشد می‌تواند از کابینت های گلاس رنگ سفید استفاده کند؛ زیرا رنگ سفید باعث می‌شود که آشپزخانه‌ی آن به چشم، ظاهر بزرگ‌تری داشته باشد.

کابینت های گلاس ال شیری

مستحکم بودن
استحکام کابینت‌های های گلاس مزیت دیگر است. برخی از کابینت ها نظیر کابینت های ام دی اف به سرعت خراب شده و با برخورد رطوبت جزیی به این کابینت ها سطوح آن دارای برآمدگی های زیادی می شود کابینت های گلاس به دلیل روکش خاص خود این مشکل را ندارد.

مزایا و معایب کابینت های گلاس ال – معایب
برای آخرین بحث از مزایا و معایب کابینت های گلاس ال به معایب این مدل کابینت خواهیم پرداخت. کابینت های گلاس ال، نظیر هر محصول دیگر در کنار مزیت های متعدد، معایبی نیز دارد.

در این بخش به شرح این معایب می پردازیم:

مراقبت زیاد از روکش های گلاس
روکش کابینت گلاس یکی از اجزای با اهمیت این کابینت به شمار می‌آید.
روکش‌ها یک محافظت‌کننده از کابینت هستند. بنابراین باید برای مراقبت از این روکش‌ها دقت کافی کرد تا این روکش‌ها آسیب نبینند.
چنانچه این روکش ها صدمه ای ببینند هر گونه رطوبت یا آب به لایه‌های داخلی کابینت نفوذ کرده و باعث خراب شدن آن می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد  کابینت های گلاس بهتره یا لمی گلاس کلیک کنید.

لکه گیری سخت کابینت های گلاس
دومین عیب، لکه گیری این کابینت هاست. سطوح این کابینت پ به‌اندازه‌ی براق است که مستعد لکه پذیری هستند.
بنابراین باید دقت کنید که هنگام بازکردن کابینت، دست شما چرب یا آلودگی نداشته باشد که اثر آن بر روی کابینت ایجاد لک کند.

تیزی و لبه دار بودن کابینت ها گلاس
سومین عیب تیز بودن لبه‌های کابینت هست. لبه‌های کابینت تیز بوده و تیزی این لبه ها به گونه هست که کابینت سازان امکان صاف کردن این لبه های تیز را ندارند.

2 دیدگاه در “مزایا و معایب کابینت های گلاس ال

  1. رضا گفت:

    سلام ، کابینت های گلاس ال برای آشپزخانه کوچک مناسبه؟

    1. artakabin گفت:

      سلام بله؛ به دلیل اینکه فضای کمتری اشغال می کند نسبت به سایر مدل ها مناسب است ، برای دریافت مشاوره بیشتر میتوانید با این شماره تماس بگیرید 09126841265 – 09192475767

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *