کابینت های گلاس

چگونه خش روی کابینت های گلاس را از بین ببریم

چگونه خش روی کابینت های گلاس را از بین ببریم

در سال‌ های کنونی کابینت های گلاس به‌ وفور توسط مشتریان انتخاب شده است. این کابینت‌ ها با توجه به ظاهر براق و سطح صیقلی در معرض خش زدگی قرار دارند. زمانی‌ که خش هایی روی این کابینت‌ ها به وجود آید به‌ دلیل براقیت زیاد این کابینت‌ ها خش ها کاملاً واضح بر روی سطوح کابینت قابل‌ مشاهده هستند.

به‌ همین منظور این سوال که چگونه خش روی کابینت های گلاس را از بین ببریم برای دارنده کابینت های گلاس به وجود می‌ آید و پاسخ این سؤال دغدغه ذهنی مالک این کابینت خواهد بود.

در این مقاله می‌خواهیم راه‌ حل‌هایی ارائه دهیم که با استفاده از آن خطوط و خش‌های ایجاد شده بر روی کابینت های گلاس محو شود.
افرادی که کابینت های گلاس دارند و روی کابینت آن ها چندین خش به وجود آمده برای اطلاع بیشتر و کسب دانش راجع به برطرف کردن خط و خطوط، مقاله مقاله را تا انتها مطالعه کنند.

انواع خش روی کابینت های گلاس

انواع خش روی کابینت های گلاس

قبل‌ از بررسی این سوال که چگونه خش روی کابینت های گلاس را از بین ببریم بهتر است خش های به وجود آمده را بشناسیم. برخی از خث ها به‌ صورت سطحی بر روی کابینت های گلاس به‌ وجود آمده است.

این خش ها عمق زیادی ندارند و کاملاً سطحی هستند؛ زیرا خش ها براثر برخورد اجسام بر روی کابینت ظاهر نشده اند بلکه به‌ دلیل استفاده زیاد از کابینت، باز و بسته کردن درب کابینت در طول روز این مشکل برای کابینت به وجود آمده است. همان‌طور که می‌ دانید کابینت های گلاس از یک ورق پلاستیکی سرتا سری تشکیل شده‌ است.

خش های سطحی ساده هستند و نفوذی به این ورق ندارند. به‌ همین منظور رفع این خش ها کار سختی نیست. نوع دیگر از خش ها عمیق هستند.

خش‌ های عمیق عموماً بر اثر برخورد تصادفی چاقو یا شیء نوک‌ تیز به کابینت رخ داده است. این برخوردها باعث شده خطوط عمیق بر سطح کابینت های گلاس به وجود آید.

در برخی مواقع ممکن است قسمتی از لایه روی کابینت های گلاس بر اثر ضربه‌ی شدید کامل کنده شود. عمق خشم های رخ داده به وسیله اشیاء به‌ حدی هست که پر کردن خش و از بین بردن خطوط یک فرایند طولانی و تخصصی خواهد بود.

چگونه خش روی کابینت های گلاس را پاک کنیم

چگونه خش روی کابینت های گلاس را از بین ببریم

آشپزخانه بخش منحصربه‌ فرد یک ساختمان می‌ باشد. زیبایی اجسام درون آشپزخانه باعث زیباتر شدن دکور آشپزخانه، در نتیجه زیبا نشان‌ دادن نمای داخلی ساختمان خواهد بود. کابینت‌ ها از عناصر مهم و کاربردی در دکور داخلی آشپزخانه هستند.

زمانی‌ که کابینت‌ ها زیبا و بدون نقص باشند نمای آشپزخانه نیز زیبا و بدون نقص خواهد بود.

این کابینت با توجه به استحکام زیاد امکان ایجاد خطوط و خش بر روی آن وجود دارد. خط ها ممکن است به‌ صورت کاملاً غیرارادی و از طریق برخورد اجسام با کابینت رخ دهند. خش ها ظرافت‌ های کابینت های گلاس را کم می‌ کنند.

به‌ همین منظور باید به‌ دنبال راه‌هایی بود تا بتوان این خش ها را از سطح کابینت های گلاس پاک کرد. راهکارهایی وجود دارد که می‌توان از طریق آن در خانه فرایند پاک‌ سازی و محو خش های کابینت را انجام داد.

کمک گرفتن از سرکه: با استفاده از مقداری سرکه سفید و درصدی آب یک محلول بسازید و این محلول را از طریق پارچه نرم بر روی خطوط نازک و سطحی کابینت بکشید از آن‌جایی‌ که موقع ایجاد خطوط لکی هم بر روی کابینت به وجود می آید، زمانی‌ که پارچه نم‌ دار حاوی محلول سرکه‌ ای را بر روی کابینت می‌ کشید لک ناشی از خط از بین می‌ رود.
بهتر است حرکت دست برای رفع این مشکل به‌ صورت دایره‌ ای باشد.

استفاده از خمیر دندان: چنانچه خطی که بر روی کابینت افتاده یک خط نسبتاً عمیق باشد و سوال چگونه خش روی کابینت های گلاس را از بین ببریم تا عنق خش عمیق محو شود، سوال اساسی خواهد بود.

می‌ توانید این خش را با استفاده از یک خمیردندان پر کنید. لازم به بیان این نکته هست، هر خمیر دندانی برای این کار مناسب نیست. به‌ طور مثال شما نمی‌ توانید از خمیرهای ژله‌ای استفاده کنید.

در مواقعی که کابینت‌ ها رنگی هستند می‌ توانید با استفاده از خمیردندان‌ های رنگی که رنگ سازگار با کابینت شما دارند، عمل پولیش را انجام دهید.

برای انجام این فعالیت باید مقداری از خمیر دندان برداشته و با استفاده از یک دستمال بر روی قسمت خش کابینت کشیده شود. سپس با یک حوله کاملاً مرطوب خمیر دندان تمیز شود.

استفاده از رنگ های کابینت

استفاده از مایونز: محلول دیگری که می‌ تواند به از بین بردن خطوط کابینت کمک کند محلولی هست که با استفاده از سس مایونز به دست می آید.
در سس مایونز مقدار بسیار کمی آب ریخته شود سپس حوله نخی درون سس مایونز قرار داده و حوله نخی به سه صورت دایره‌ ای بر روی خش های سطحی کشیده شود.
این کار را تا زمانی ادامه دهید که سس مایونز به طور کامل بین شکاف های و کابینت جذب شده باشد.

استفاده از رنگ ها: گزینه آخری که می‌ توان برای از بین بردن خش ها از آن استفاده کرد و به سوال چگونه خش روی کابینت های گلاس را از بین ببریم پاسخ داد استفاده از رنگ‌ های مختلف است.

رنگ‌ های وجود دارد که می‌ توان از آن‌ ها استفاده کرد و خش را برطرف کرد. پولیش کابینت به وسیله رنگ باید به طور تخصصی انجام شود.

توصیه می‌ شود طراحان کابینت و کسانی که در زمینه کابینت‌ سازی فعالیت می‌ کرده و به کار تعمیرات کابینت مشغول هستند پولیش رنگی کابینت را انجام دهند؛ زیرا این کار به ظرافت‌های زیادی نیاز دارد و هر گونه خطا می‌ تواند معضلات بیشتری برای کابینت به ارمغان داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *